SEO

Google Sesli Arama SEO Teknikleri Nedir

Sesli arama ve mobil kullanımı beraber yükselen ve uzun vakittir SEO sektöründe etkinliğini gösteren iki değişik vaziyettir. 2018 seneninde olmamıza karşın pazarlamacıların %62’sinin sesli aramaya yönelik bariz bir tasarısı bulunmamaktadır. Pazarlamacıların bugünden başlayarak sektörün en ehemmiyetli trendlerine karşı bir tasarı oluşturmaları büyük bir gereksinimdir.

Mobil kullanım büyümeye devam ettikçe mobil aletlerinden hoşnut olan kullanıcıların büyük bir bölümü yazmak yerine sesli aramayı kullanmaya devam edecektir. Google, Amazon ve Apple tarafından sunulan gelişmiş sesli arama teknolojilerinin her birisi kullanıcılarına daha iyi bir sesli arama tecrübesi sunmak için gayret göstermektedirler.

Pazarlamacıların bu artış gösteren eğilimin farkında olmasını sağlayacak çok fazla etken vardır. Sektörün geleceği mobilde ve sesli aramanın gelişiminde bulunmaktadır:

  • Sesli şahsi asistanlar tüm akıllı telefonlara düşünülen olarak ilave etmektedir.
  • Google, Android aletlerde yapılan aramaların takriben %20’si sesli aramalardan oluşmaktadır.
  • Amazon’un Alexa uygulaması uygulama mağazasına yönelik bir grafik sunmuştur. Google Home uygulaması ikinci sırada bulunmaktadır.
  • Amazon Echo, Amazon’da en çok satan eşyalar arasında bulunmaktadır.
  • Tüm ehemmiyetli teknolojileri firmalarının ürünlerinde ses idrak etme doğruluğu %95 dolaylarına yaklaşmıştır.
  • Google’ın mobil öncelikli dizinleme yaklaşımı yakın vakitte tüm siteler için geçerli olacaktır.
  • comScore verilerine göre 2020 seneninde, yapılan tüm aramaların %50’si sesli aramalardan oluşacaktır.

Mobil ve sesli arama mükemmel bir biçimde birbirini bitiren ögeler olmasa dahi ikisi arasında bir korelasyon olduğunu kabul etmek gerekmektedir. Sesli aramalar veya sesli komutlar tüm donanımlarda en ehemmiyetli etmen halini almaktadır. Evde, arabada, işte veya daha farklı konumlarda sesli komutları destekleyecek aletler her vakit yanınızda olacaktır.

BrightEdge tarafından yapılan son araştırmaya göre pazarlamacıların yaklaşık %62’si önümüzdeki 12 aylık müddet içerisinde sesli aramaya yönelik rastgele bir taktiğe sahip değildir. Bunun sebebi mevzubahis trendden haberdar olmamak değil bu trend karşısında ne yapılacağının bilinmemesinden kaynaklanmaktadır.

Google’ın bu konuda yapmaya çalıştıkları oldukça açıktır. Her geçen gün Google Assistant aracını çok daha kuvvetli bir hale getirmeye çalışmaktadır. Son zamanlarda yayınlamış olduğu arama kalitesi değerlendirme rehberi sayesinde bunu kanıtlamıştır. Bu rehber her ne kadar Google Assistant’a has olsa bile bir hayli dijital asistan için benzer kaidelerin geçerli olacağını düşünmek çok zor değildir.

Bu kılavuzun bize gösterdiği bir diğer vaziyet ise sesli aramanın sektöre getirdiği yeniliklerdir. Mobil SEO çalışmaları açısından sesli arama çok daha ehemmiyetli bir konuma yükselmektedir. Google’ın resmi kılavuzunda sesli arama ile ilgili yapılan değerlendirmelerin yanında mobil SEO için çeşitli iyi yollar de bulunmaktadır.

Mobil SEO açısından yapılacak olanlar teknik ayrıntılarla hudutlu değildir. Bilhassa kullanıcıların sesli komutlar veya sesli arama ile kurduğu etkileşim ehemmiyetlidir. Sesli aramanın etkinliği yükseldiğinden dolayı artık kullanıcılar için doğru muhtevalar oluşturulmalıdır. Tüm bunları göz önünde bulundurarak çalışmalarınızın gelişimi için bağlamsal olarak en doğru adımların atılması gerekmektedir.

Mobil İçin Teknik SEO

SEO çalışmalarının çok farklı istikametleri olsa dahi sesli arama için bir mobil SEO taktiği uygulanmak istendiğinde ilk iş tarama problemlerinin ortadan kaldırılması olmalıdır. Daha kolay anlatmak gerekirse, şayet bir arama motoru sahip olduğunuz muhtevalara ulaşamıyorsa ve onları anlamıyorsa arama neticelerinde görünme ihtimaliniz oldukça düşüktür. Bu her vakit ehemmiyetli olmuştur ancak sesli arama açısından artık çok daha ehemmiyetli bir düzeye erişmiştir.

Genel olarak sesli arama klasik arama motoru netice sayfasını ortadan kaldırır ve belirli bir sorguya cevaplamaya çalışır. Bu yaklaşım arama motorunun öncelikle devreye girmesi fakat daha sonra kullanıcıya iletilecek olan en uygun yanıtın ilk bakışta verilemediği vaziyette ananesel neticelerin sunulması mananına gelmektedir.

Bu tür negatif görülebilecek ayrıntılara karşın sesli arama yoluyla sahip olduğunuz muhtevaları ön plana çıkartabilmeniz olasıdır. Aşağıdaki yollardan yararlanarak bunu başarılı bir biçimde yerine getirebilirsiniz:

  • Schema biçimlendirmesi: Sitenize Schema biçimlendirmesi ilave ederek elinizde bulunan verileri daha net bir biçimde sunabilme fırsatını elde edersiniz. Sözgelimi, arama motorlarının belirli olayları, ücretleri veya insanları fark edebilmesini sağlayabilirsiniz. Bir arama motoru sesli aramaya verilebilecek bir yanıtı yakaladığında bu ekstra bilgiler fazlasıyla değerli olabilmektedir.
  • XML site haritaları: Temiz bir site haritası yapılandırmasına sahip olmak fazlasıyla ehemmiyetlidir. Bu sayede insanların ve arama motorlarının kolaylıkla sitenizde dolaşmasına yardımcı olabilirsiniz. Bununla beraber alakalı bilgilerin bir kullanıcıya sunulmasını kolaylaştırabilirsiniz.
  • Site yapısı: Bir sitenin yapısı kullanıcıların sitenizde yapacağı gezintinin aynası olacaklardır. Sitenizin yapısında kullanıcıları satın alım yapmaya teşvik edecek bir nitelik yoksa e-ticaret sitenizin başarılı olması mevzubahis değildir. Bunun için sesli aramayla yapılabilecek belirli sorgulara cevaplayabilmesi gerekmektedir.
  • Mobil SEO değerlendirmesi yapmalısınız: Sesli arama için yukarıda yer alan adımları atmadan önce siteniz için bir mobil SEO değerlendirmesi gerçekleştirerek sitenizin mobil açıdan iyi vaziyette olduğundan emin olmalısınız.
  • Tüm bunlara ek olarak sitenizi temel mobil SEO kriterleri açısından gözden geçirmeniz gerekmektedir. Klasik SEO çalışmalarının aksine bu kriterler, sitenizin mobil platformlar için tamamiyle uyumlu olmasını destekleyecektir.

Bağlamı Anlamak

Tüm dillerin bir bağlamı vardır. Yapılan bir sorgunun manası nasıl, ne zaman, nerede ve kimin tarafından yapıldığına göre farklık göstermektedir. Bu yeni bir şey değildir ancak arama motorları artık yapılan bir sorgunun bağlamını çok daha iyi bir biçimde anlayabilmektedirler.

Arama motorlarına bu gücü sağlayan en büyük etken Google’ın sunmuş olduğu Hummingbird gibi gelişmiş algoritma aktüellemeleri ve onların getirmiş olduğu semantik arama yaklaşımlarıdır. Ancak bağlamsal bilgilerin büyük bir bölümü akıllı telefonlarda bulunmaktadır. Telefonlarımız daimi olarak data alıp data göndermektedir. Bu verilerin her birisi geçmiş, bugün ve gelecek davranışlarımız arasında bir irtibat kurulmasına yardımcı olabilmektedir.

Bir kullanıcı “canon kameraları” diye arama yaptığında bir arama motoru akıllı telefonun verilerinden yola çıkarak bu sorgunun emelini anlayabilmektedir. Bu emeli anlamak için arama motoru kullanıcının konumu, alet türü ve tarayıcı geçmişi gibi niteliklerden yararlanmaktadır.

Bunun yalnızca bir örnek olduğunu unutmamalısınız. Bir arama motoru yapılan rastgele bir sorgunun neticelerini kullanıcıya göre çok daha değişik biçimlerde getirebilmektedir. Bunlara ek olarak arama motorları sorguları çok daha derinlemesine ele alabilmektedir. Bunun için yapılan sorguların kapsamı geniş olması gerekmektedir.

Yarın şemsiyeye ihtiyacım olacak mı? Yarın güneşli mi olacak? Yarının tahmini hava vaziyeti nedir? Yarın hava nasıl olacak? Tüm bu suallere arama motoru kullanıcının bulunduğu bölgenin hava vaziyetini sunarak cevaplayacaktır.

Yapılan sorguların her birisi birbirinden değişik olabilecektir fakat sorguların her birisinden alınacak yanıt aynıdır. Kullanıcının tek emeli yarın havanın nasıl olacağını öğrenmektedir.

Bu fazlasıyla kullanışlı bir vaziyettir zira sorulabilecek yüzlerce meselenin hepsine cevaplayabilmek . Sesli aramaya yönelik oluşturulan kılavuzların her birisinde trafik miktarını yükseltmek için sıkça suallen sayfaların oluşturulması önerilmektedir. SEO çalışmalarında uygulanan yalnızca organik arama trafiği için sayfa oluşturma yaklaşımından vazgeçilmelidir.

Bu sektörde bilhassa aramayı yapan kişiler tarafından söylenenlere odaklanılmaktadır. Arama hacmine göre belirli anahtar kelimelerin listesi oluşturulur. Bu listeler yardımıyla sayfalarımız için haritalar oluştururuz. Belirli anahtar kelimeler için oluşturulmuş sayfa yoksa bunları oluşturarak çalışmalarımızı güçlendirmemiz gerekir.

Bu listeleri oluştururken yapılabilecek olan en ayrıntılı tahlil biçimi anahtar kelimeleri bölümlere ayırmaktır. Bilgilendirici anahtar kelimeler, gezintiye yönelik anahtar kelimeler veya işlemsel anahtar kelimeler gibi çeşitli bölümlemeler yapılabilmektedir. Bunları bu arada daha değişik biçimlerde kategorilere ayırabilmek olasıdır.

Bu yaklaşım oldukça kullanışlı ve bu arada kolaydır. Genel olarak oluşturulabilecek olan bir çizelge yardımıyla her şeyi rahat biçimde yönlendirebilmek ve yönetebilmek olasıdır. İnsanların yaptıkları aramaları bir tablo üzerinden hücre hücre görebilmek ve değerlendirebilmek oldukça kolaydır.

Geçtiğimiz dönemlerde yapılan analizlere ve araştırmalara göz atılacak olursa akıllı telefonların ortaya çıkarmış olduğu sistemsel bilgileri daha farklı bir biçimde ele almak gerekmektedir. Ortada yönlendirme gibi bir durum olmasına rağmen büyük resmin anlaşılması çok daha doğru olacaktır. Bir mobil SEO taktiği üzerinde çalışırken sahip olduğumuz muhtevaların ve bağlamın saptaması gerekmektedir.

Bu bağlamları kullanarak kullanıcının tipik bir gezinti haritasını çıkartabilmek olasıdır. Bunların arasında demografik veriler bulunabilmektedir. Bu veriler jenerasyonlar arasındaki farklılıkların neler olduğunu anlatabilmektedir. Yapılan araştırmalar genç jenerasyonun sesli aramayla çok daha alakalı olduğunu göstermektedir.

Yapılan araştırmaları en iyi şekilde çözümleyerek pek çok farklı düzeyde verilere erişebilmek olasıdır. Konum, cinsiyet, cihaz, gelir düzeyi ve yaş gibi pek çok farklı veriye erişebilirsiniz. Bunların her birisini sesli aramaları iyileştirmek için kullanabilirsiniz. Pazarlamacılar doğru muhtevaları doğru bağlamsal ayrıntılarla arama yapan kişilerin önüne getirerek bu alanda başarılı olabilmektedirler.

Doğru Zamanda Doğru Muhtevası Üretmek

Hedef kitleniz ile iletişim kurmanızı sağlayacak olan potansiyel bağlamları ortaya çıkardıktan sonra sesli aramada sıralama yapabilmek için yardımcı olabilecek muhtevaları oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu oldukça yeni bir alan olmasına karşın size bu alanda yardımcı olabilecek çeşitli ayrıntılar bulunmaktadır.

Sesli sorgular genelde uzun olurlar. Bunun sebebi natürel konuşma dilinin yapısıyla yakın ilişkiye sahip olmalarıdır. Bu vaziyet bize çözümleyebilecek, kısa sorgularla karşılaştırılabilecek birbirinden değişik veriler sunabilmektedir.

müşterinin niyetini tıklama oranı, hemen çıkma oranı veya dönüşüm oranları gibi rakamlar üzerinden elde edebiliyor olsak dahi bu süreci artık çok daha erkenden başlatabiliriz. Bunu yaparken müşteri ile kullandığı alet arasında giriş-çıkış doğrultusunda iyi bir irtibat kurabilmemiz gerekmektedir. Sözgelişi, konuşan bir yanıtı getiren konuşan bir sorgu vaziyetinde açık, kısa ve net muhtevanın getirilmesi gerekmektedir.

Google’ın araştırma blogu sesli arama mevzubahis olduğunda bilhassa şu alanlara dikkat edilmesini önermektedir:

  • Bilgi Memnuniyeti: Yanıtın muhtevası kullanıcının ihtiyaç duyduğu bilgiyle örtüşmelidir.
  • Uzunluk: Sunulan bilgi çok uzunsa kullanıcı onu görsel olarak gözden geçirip uygun bilgiyi bulmaya çalışabilir. Sesli cevap verir için bu . Kullanıcıya yeterli miktarda bilgi sunabilmek ehemmiyetlidir fakat bunu yaparken azlık ve çokluk arasında doğru irtibatı kurabilmek gerekmektedir.
  • Açık ve Net İfade: Kötü bir biçimde açık ve net ifadeyle yönetilmiş olan bir yanıt bile gramer açısından problemli bir cevaptan çok daha iyidir. Bu yüzden gramere dikkat ederek kullanıcıya en doğru cevabı eriştirmeye çalışmalısınız.
  • Hitabet: Konuşan cevapların doğru bir biçimde telaffuz edilmesi gerekmektedir. Metinden konuşmaya doğru yapılabilecek iyileştirmeler sayesinde insanların yapacağı arama performansına katkı sağlayabilirsiniz.

Sunulan bu izlenim tarzı bilgiler sitenin sunduğu etkileşime eşlik etmeli. Müşterilerimizin yapmak istediği işlerin ne olduğunu anlayabilirsek onların arama ve gezinti sürecini daha eşsiz bir hale dönüştürebilme fırsatına sahip olabiliriz. Bunun için sesli aramaya yönelik muhteva oluştururken aşağıdakileri hesaba katmak gerekmektedir:

  • Sesli aramanın kullanıcının gezintisini başlatan öğe olduğunu unutmamalısınız. Sitenizin sunmuş olduğu mobil tecrübe kullanıcının ihtiyaçlarını karşılamıyorsa onlar gezintilerini daha farklı yerlerde bitirmeye çalışacaklardır. Bunun için mobil sitenizin nasıl performans gösterdiğini yakından takip faktörüz gerekmektedir.
  • Oluşturduğunuz muhtevanın pek çok konuşkan sorgulara cevaplayabildiğinden emin olmalısınız. Arama motorları tarafından kolayca yakalanabilecek bilgiler sunmalı ve bunların sesli arama sorgularına uygun olmasını sağlamalısınız. Sitenizde kolay sıkça suallen sualler sayfası oluşturmak yerine bu sualleri hazırladığınız muhtevalarda natürel bir biçimde cevap vermeye çalışmalısınız.
  • Hazırladığınız muhtevaları sitenin hiyerarşisinde mantıklı bir biçimde kullanarak arama motorlarının bunları bulmasını ve kullanıcılara eriştirmesini sağlamalısınız.
  • Google yakın vakitte Search Console aracında sesli sorgulara yönelik veriler sunmaya başlayacak. Bu yüzden kesinlikle sitenize ait Search Console mülkünün olmasına dikkat etmelisiniz. Bununla beraber sesli aramalar açısından sitenizin performansını izlemelisiniz.

Mahalli SEO

Sesli aramaların yoğun bir biçimde mobil cihazlarda kullanılması sizi şaşırtmamalıdır. Çünkü mobil cihazlarda insanların ihtiyaç duyduğu en ehemmiyetli şey yönlendirmedir. Enteresan bir biçimde “yakınımdaki” tarzında yapılan aramaların artış göstermesi insanların bu yaklaşımın Google tarafından anlaşılması gerektiğini ortaya koymaktadır.

Google bu tür sorgulara cevaplayabilmek için kendi harita hizmetini kullanmaktadır. Bu yüzden harita listelerini iyileştirme yoluna gittikçe arama motorlarına ve insanlara daha iyi bir gezinti deneyimi sunabilmek olasıdır. Mahalli SEO için sesli arama taktiğinizi iyileştirmek istiyorsanız her zaman anımsamanız şart olan birkaç ayrıntı bulunmaktadır:

  • Tüm konumlarda isim, adres ve telefon numarası bilgilerinin doğru olduğundan emin olmalısınız.
  • Mahalli listeleme ile ilgili size yardımcı olabilecek bir uzmanlaşma çalışmalı ve mahalli arama performansınızı her vakit kontrol etmelisiniz. Bu konuda gerekirse SEO araçlarından yardım alabilirsiniz.
  • Müşterilerin niyetlerine göre hareket etmelerini kolaylaştırmalısınız. Açık olacak biçimde harekete geçirici iletiler ve yönlendirici menüler kullanmalısınız.

Google’ın aramanın geleceğine yönelik vizyonunu anlamak ehemmiyetlidir. Teknoloji gün geçtikçe gelişmektedir fakat şu an için Google’ın ve Amazon’un beklentilerinin biraz uzağındadır. Bu teknoloji yeterince potansiyeline eriştiği vakit belki artık arama sorgularına bile ihtiyaç duyulmayacaktır.

Şu an için pazarlamacılar asistanlara yardımcı olmak vaziyetindedirler. Özünde teknoloji niyetlere yönelik belirli davranışları olanaklı hale getirmektedir. Sektör karmaşık bir biçimde büyürken bu arada insanların arama yapma niyetine daha gerçekçi bir biçimde yaklaşabilmektedir. Teknolojinin hane insanların daha iyi anlaşılması yoluyla pazarlamacılar işe yarayan bir sesli arama taktiği gerçekleştirmeyi muvaffak olabileceklerdir.

Whatsapp ile iletişime geç